DOMMEN ER KLAR: Sydsiden Øvre lukkes ned!
Brøndby IF straffes hårdt af Fodboldens Disciplinærinstans. Tilskuere får adgangsforbud til den øvre del af Sydsiden ved opgøret mod AGF den 10. maj. Årsagen er de voldsomme pyrotekniske udladninger under kampen mod FC Midtjylland den 12. april.
Ifølge disciplinærinstansens afgørelse blev der under mødet med Midtjylland affyret røgbomber, kanonslag før kickoff, anden halvleg blev forsinket og et romerlys endte på græstæppet. Klubben skal betale 70.000 kroner i bøde.
Den betingede straf fra det tidligere udekampopgør mod Midtjylland træder nu i kraft uden betingelser.
Brøndby har taget kraftig afstand fra hændelserne, har udpeget gerningsmanden til politiet og pålagt vedkommende karantæne i to år.
For de fans der har købt billetter til S126-S129 gælder disse nu for Sydsiden Nedre i stedet.
